تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟
نوشته شده توسط : علیرضا رفیعی زاده
 
 

کاتالوگ چیست؟

 
کاتالوگ لیستی از موارد است که به طور سیستماتیک با جزئیات توصیفی مرتب شده است. کاتالوگ ها همیشه به ترتیب سیستماتیک مرتب می شوند تا موارد به راحتی پیدا شوند. آنها را می توان در مغازه ها ، نمایشگاه ها ، کتابخانه ها ، موسسات آموزشی و غیره یافت. کاتالوگ کتابخانه شامل اطلاعاتی مانند عنوان کتاب ، نویسنده ، ژانر و مکان آن (کدام بخش ، کدام قفسه و غیره) است.
 
هدف از یک کاتالوگ ارائه اطلاعات در مورد یک محصول یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت خاص است. این اطلاعات ساده و اساسی در مورد یک محصول دارد. این اطلاعات به صورت مختصر و روشن ارائه می شود. برخی از کاتالوگ ها نیز تصویری از محصول را روی خود دارند. در زیر مثالی از کاتالوگ آورده شده است.
 
تفاوت بین کاتالوگ و بروشور
 

بروشور چیست؟

 
بروشور جزوه یا جزوه ای است که حاوی مطالب تشریحی یا تبلیغاتی است. آنها اسنادی تبلیغاتی هستند که عمدتا برای معرفی یک شرکت ، محصولات یا خدمات آن استفاده می شوند. آنها همچنین مشتریان احتمالی را از مزایای ارائه شده به آنها مطلع می کنند. بروشورهای مسافرتی نمونه رایج بروشورها هستند.
 
بروشورها معمولاً روی کاغذهایی با کیفیت بالا چاپ می شوند. آنها رنگارنگ تر هستند و به صورت پانل جمع می شوند. بروشورهای دو برابر ، تک برگه ای هستند که از دو طرف چاپ شده و از وسط تا شده اند. اینها چهار پنل دارند. بروشورهای سه گانه به سه قسمت تقسیم می شوند و دارای شش صفحه هستند. بروشورها در قالب الکترونیکی نیز در دسترس هستند - به آنها بروشور الکترونیکی گفته می شود. در زیر تصویری از بروشور سفر آورده شده است.
 
منبع : گروه طراحی فلامینگو



:: بازدید از این مطلب : 536
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: